onsdag 6 maj 2015

Bildlektion V.19

Detta blir mitt sista blogginlägg om filmskapandet. När jag skriver denna text är musikvideon inskickad till Steve och färdig för visning på musikgalan. Men jag ska i alla fall försöka summera arbetet.

 - Vad har du arbetat med de senaste bildlektionerna?
Under de 6 veckor som gått sedan jag senast skrev har vi filmat och redigerat allt. Under 5 av de 6 veckorna filmade vi klart allt, och under den sista 90 minuters lektionen redigerade vi allting, Steve skulle hjälpa oss, men hade ett viktigt möte, så i princip skötte vi all redigering själva.

- Hur har arbetet gått? (Stötte ni på svårigheter? Har du lärt dig något nytt? Gick något särskilt bra? etc)
Arbetet har gått bra, vi har haft väldigt roligt under hela filmprocessen - så jag är väldigt glad att jag arbetade i grupp. De enda svårigheterna som vi stötte på under arbetet var möjligtvis vädret. Under några bildlektioner spöregnade det, vilket gjorde det svårt för vår grupp som skulle filma ute. Men det löste sig även om det blev lite ont om tid på slutet... Även redigeringen och klippningen var lite svårt, eftersom vi aldrig har arbetat i de redigeringsprogrammen förut. Men tack vare detta har vi - eller i alla fall jag - lärt oss mycket om filmredigering som inte sker via programmet iMovie.

- Vilka tankar har du om filmen? Vad tycker du om resultatet? Motivera.
Mina tankar om filmen är goda. Jag är mycket nöjd med resultatet, våra tankegångar innan vi gjorde var att vi skulle försöka göra en film utifrån en så enkel idé som möjligt - och det tycker jag verkligen att vi lyckades med. Det enda som skulle kunnat gjorts annorlunda är att vi tog mer tagningar, nu när vi redigerade upptäckte vi att vi hade cirka 20 sekunder av uttoningen av låten som vi inte hade något material till. Vi löste detta genom att lägga upp bilden som vi använde till introt även på slutet. Det blev helt okej. Så totalt sätt måste jag säga att jag är väldigt nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar